Volkswagen kormánymű jellemző hibái

Volkswagen kormánymű jellemző hibái

A Volkswagen kormánymű a német autómárka család (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Porsche, MAN, Scania) egyik érzékeny alkatrésze. Ráadásul a kormánymű hibás működése olyan probléma, amivel nem szabad vezetni, mert az autó használata veszélyessé is válhat. Nagyon sok fajta Volkswagen kormánymű létezik, a pontos beazonosításban érdemes kormányműre szakosodott cég segítségét kérni, mert az esetek nagy százalékában csak az alvázszám alapján lehet tökéletesen illeszkedő változatot találni.

Olajszivárgás, lógás hidraulikus Volkswagen kormánymű esetében fordul elő, amit főként a korábban, 2010 előtt gyártott járművekben alkalmaztak. A hiba előfordulhat normál kopás eredményeként de gyakori az elszakadt porvédő harang okozta meghibásodás is. (Ez a hiba a porvédő sérülése után egy-két héten belül már jelentkezhet.)

Az elektromos, újabb Volkswagen kormánymű típusok esetében pl. a VW Passat, Tiguan, az elektromos, kommunikációs, vezérlési hibák gyakoribbak, de sok a mechanikai meghibásodás is. Jellemző tünet, ha valami nem stimmel a szervókormány működése közben: aszimmetrikus a szervóhatás, különböző kanyarodási mozdulatoknál eltérően reagál a kormány, vagy rezeg. Az esetek többségében ilyenkor valamilyen szenzor vagy jeladó hibája merül fel, ami nem javítható, cserélni kell legtöbbször.

A kopogó hang szinte mindig mechanikai hibára utal és sajnos mindkét típusú Volkswagen kormánymű esetében előfordulhat, írja a Kormánymű Szerviz cikkében. A hang valamelyik alkatrész kopására utal, de csak az alapos átvizsgálás után derül ki, hogy a kormányművet javítani, felújítani vagy cserélni érdemes. Mivel a gyári kormánymű ára elég borsos, mindenképpen megfontolandó annak felújítása, hogy a későbbi többlet költségeket megspóroljuk. A kormánymű felújítás ár jóval kedvezőbb, mint egy új kormánymű beszerzése. Bizonyos forgalmazóknál vehetünk felújított kormányműveket is.

Rozsdásodás vagy elektronikai hiba kiváltó oka lehet a porvédő gumiharang nem megfelelő rögzítése, ami miatt víz kerülhet a kormányműbe. Optimális esetben ilyen nem történhet meg, ha az alkatrész hibátlan és a szerelő szakszerűen jár el. Ezért is fontos, hogy a speciális eszközöket és szakértelmet kívánó kormányművet olyan műhelyben javíttassuk, cseréljük, amelyik megfelelően fel van készülve erre.